Lerend Wijzer



'Voor ieder kind begeleiding op maat.'

Om iedere kind begeleiding op maat te geven, onderscheiden we bij Lerend Wijzer twee soorten van begeleiding:

  • Begeleiding bij het plannen en leren van het huiswerk
  • Begeleiding bij het vak Nederlands

Begeleiding bij plannen en leren leren

Samen met jullie (ouders en kind) ga ik op zoek naar een persoonlijke, passende aanpak voor het leren en plannen van het huiswerk. Geen enkel kind is hetzelfde en geen enkel kind leert hetzelfde. Middels gesprekken, lessen ‘leren-leren’ en lessen rondom leren plannen, ontdekken we samen de manier van leren die bij uw kind past. Vervolgens zullen we deze manier verder uitwerken en zal ik uw zoon/dochter begeleiden tijdens het verdere leerproces zolang hij/zij dit nodig heeft of op de momenten dat hij/zij dit nodig heeft. Dit kan dus ook betekenen dat uw zoon/dochter alleen voor het plannen en leren van toetsweken afspraken bij mij maakt.

never-3955912
read-3048651

Begeleiding bij het vak Nederlands

Tijdens ons kennismakingsgesprek bespreken we samen waar de hiaten zitten bij het vak Nederlands. Dit kan heel breed zijn, maar dit kan ook onderdeel gerelateerd zijn. Denk hierbij bijvoorbeeld aan specifieke hulpvragen rondom werkwoordspelling of begrijpend lezen.

Gedurende een paar lessen ga ik samen met uw zoon/dochter aan de slag om het betreffende onderdeel te verbeteren. Hierbij maken we gebruik van het lesmateriaal van uw zoon/dochter, maar zullen we ook aan de slag gaan met materiaal dat meer aansluit bij de persoonlijke interesses en belevingswereld van uw kind. Daarnaast zie ik, indien dit mogelijk is, graag gemaakte toetsen in om specifiekere begeleiding te kunnen geven en om zo een nog persoonlijker plan van aanpak te kunnen maken.

Dyslexie

Ook leerlingen die dyslectisch zijn, wil ik graag helpen hun Nederlands te verbeteren en hun cijfer op te halen. Denk hierbij aan het aanleren van tips en trucs om de verschillende vaardigheden meer eigen te maken en om bepaalde strategieën meer te automatiseren.

success-4168389